Gy.I.K.

Gyakran ismételt kérdések

Célközönség

Utazási irodánk célközönsége elsősorban a fiatal és a középkorosztály. Utasaink között előfordulnak fiatal felnőttek párban és egyedül, baráti társaságok, családok unokáktól nagyszülőkig, jókedvű középkorú párok és a világra nyitott, a fiatalokat és a fiatalos stílust kedvelő idősebb utazók is. Mindenkit szeretettel várunk, aki elfogadja és értékeli az általunk képviselteket. Aki járt már velünk tudja, hogy utazásainkon a kulturális programokra jellemző ismertetés mellett különösen fontos az oldott hangulat és a felszabadult légkör. Utazásainkra jelentkezhetsz párban, családként, baráti társasággal, de akár egyedül is. Nálunk mindenki megtalálja a társaságát és minden korosztály talál kedvére való utazást.

100%-os pénzvisszafizetési garancia

Amennyiben egy utazásunkat bármilyen okból nem tudjuk elindítani, a befizetett részvételi díjat a jogszabályoknak megfelelően visszafizetjük utasainknak. Nem állítunk ki utazási utalványt (vouchert) és nem kérjük a befizetett összeg későbbi utazásba történő beszámítását. Ez a garancia utasaink számára lehetővé teszi, hogy nyugodtan tervezhessék velünk nyaralásukat, kirándulásukat. A 100%-os pénzvisszafizetés kiterjed arra az esetre, ha nem jön össze az induláshoz szükséges minimális létszám, illetve ha vis maior (pl. természeti csapás, járványhelyzet) miatt nem tud elutazni a csoport. A 100%-os pénzvisszafizetési garancia nem terjed ki a sztornóbiztosításra, amelynek díját a biztosító időarányos részben téríti vissza. A garancia nem terjed ki továbbá az egyéni okból felmerülő utazásképtelenség különböző eseteire (ha az utazás megvalósul, de az utas egyéni okból nem tud rajta részt venni, mint pl. baleset, haláleset, karantén). Ezekre a helyzetekre megoldást a sztornóbiztosítás jelent, amelyet a foglaláskor tudsz megrendelni nálunk.

Beutazási feltételek

Az utazásra jelentkező egyéni felelőssége, hogy a jelentkezést megelőzően megismerje a célország beutazási feltételeit. Külföldi utazásaink programleírásában minden esetben elhelyezzük a Konzuli Szolgálat adott országra vonatkozó részletes tájékoztatójának linkjét, amely a mindenkor hatályos beutazási feltételeket tartalmazza. Kérjük, hogy a jelentkezés előtt mindenki győződjön meg róla, hogy a beutazási feltételeknek eleget tud-e tenni az utazás időpontjában. Ezekre a feltételekre a 100%-os pénzvisszafizetési garanciánk nem vonatkozik.

Árak meglepetések nélkül: a részvételi díj bruttó árazása

Utazásaink forintban megadott részvételi díja minden kötelező költséget tartalmaz. A több napos külföldi utazások jellemző költségei: utazás autóbusszal, szállás a megadott kategóriájú szállodában és szobatípusban, ellátás (reggeli vagy félpanzió), idegenvezetés, idegenforgalmi adó, egyéb helyi jellegű adók. A bruttó árazás azt jelenti, hogy a feltüntett részvételi díjon felül, az utazás során nincs kötelezően fizetendő helyszíni költség. Egyedül a helyszíni fakultatív programok és belépők árait nem tartalmazza a forintban megadott részvételi díj. Ezeken a részvétel nem is kötelező, mindenki maga döntheti el, hogy szeretne-e egy programon részt venni vagy sem.

Árfolyamgarancia

A több napos körutazások esetén, ahol a költségek jelentős részét euróban kell fizetnünk, árgaranciát 1 euró = 420 forint árfolyamszintig vállalunk.  Amennyiben tartósan felette marad az euró, sajnos a teljes részvételi díjra árfolyamfelárat kell kalkulálnunk. Az árfolyamfelár legfeljebb a teljes részvételi díj és járulékos költségeinek 8%-a, azaz nyolc százaléka lehet. A díjemelés az utazási iroda részéről legkésőbb az utazást megelőző 20. napig történhet meg. A legfeljebb 8%-os díjemelés esetén, a vonatkozó kormányrendelet szabályai szerint, az utasnak nincs lehetősége az utazást kötbérmentesen lemondani, a díjemelést tűrni köteles.

Utazás gyerekekkel: kedvezmény és javasolt életkor

Családos emberként fontosnak tartjuk a gyerekek bevonását is az utazásba. A több napos utazásoknál minden esetben gyerekkedvezményt biztosítunk, ami 18 éves korig vehető igénybe. Az életkor megállapításakor azt vizsgáljuk, hogy az utazó az utazás első napján betöltötte-e már 18. életévét. Fontosnak tartjuk, hogy a kedvezményt egyedülálló vagy gyerekükkel egyedül utazó szülők is érvényesíteni tudják. Ezért a gyerekkedvezményt nálunk nem csak a szülőpárok vehetik igénybe: a kedvezményes árat gyerekekre akkor is megadjuk, amikor csak az egyik szülő utazik gyerekével vagy gyerekeivel! A gyerekkedvezmény nem csak a harmadik ágyra vonatkozik, már egy szülő – egy gyerek utazása esetén is jár. A gyerekek utazását 6 éves kortól ajánljuk, mert tapasztalataink szerint a gyerekeknek kisiskolás életkortól kezdve élvezhetőek programjaink.

Utazás háziállattal

Utazásainkra háziállatot nem lehet hozni. Megértéseteket köszönjük!

A foglalás menete

Utazásainkat honlapunkon a jelentkezési lap kitöltésével tudjátok lefoglalni. A jelentkezési lap az utazások leírásánál található, kitöltése pár percet vesz igénybe. A jelentkezési lap sikeres kitöltését követően legkésőbb a következő munkanapon küldjük a fizetési tudnivalókat. Amennyiben nem kaptál tőlünk visszaigazolást, kérjük feltétlenül keress minket telefonon. A foglalás akkor válik véglegessé, ha a kiválasztott utazásra szóló visszaigazolást és az utazási szerződést e-mailben megkapjátok tőlünk. Ezután legkésőbb három munkanapon belül kell befizetni az előleget, mely a részvételi díj kerekített 40%-a (30 napon belüli utazás esetén a teljes összeget kérjük). Az utazási szerződés az előleg befizetésével jön létre. Foglalási díjat nem számolunk fel. A visszaigazolás elkészítéséhez az alábbi adatokra van szükségünk: név, születési dátum, telefonszám, e-mail cím, postai cím, utastárs(ak) neve és születési dátuma.

Fizetési módok

Online irodaként működünk, ezért a részvételi díjat kizárólag banki átutalással vagy OTP bankfióki készpénzes befizetéssel tudod rendezni. A készpénzes banki befizetés ügyfél által fizetendő kezelési költsége az OTP bankban 2024.02.01. óta a befizetett összeg 0,5%-a (min. 1.000 Ft). Személyes irodai befizetésre jelenleg nincs nálunk lehetőség. A 40% előleget minden utazásnál a visszaigazolást követően legkésőbb 3 munkanapon belül, a hátralékot pedig legkésőbb 30 nappal az indulás előtt kell befizetned. Amennyiben az utazás 30 napon belül esedékes, a teljes részvételi díjat egy összegben kérjük. Az összegek beérkezéséről és jóváírásáról e-mailben bizonylatot küldünk. A számlaszámot és a közleménybe írandó megjegyzést a visszaigazolással és az utazási szerződéssel együtt küldjük el neked.

Egyágyas felár

Utazásainkon korlátozott számban lehetőség van felár ellenében egyágyas szobát igényelni. Aki egyedül jelentkezik az utazásra, de nem szeretne felárat fizetni és vállalja, hogy másik egyedül utazó azonos nemű utassal egy szobában lesz, annak nem kell az egyágyas felárat megfizetnie. Amennyiben úgy alakul, hogy az utazásra nem jelentkezik másik egyedül utazó azonos nemű személy, úgy az illető egyágyas szobában történő elhelyezése díjtalan. Az egyágyas szoba kifejezett igénylése viszont feltétlenül díjköteles. Felhívjuk utasaink figyelmét, hogy az egyágyas szoba az esetek többségében nem kétágyas szoba egy személy általi használatát jelenti (angolul ,,double room single use”). Az egyágyas felárat tehát nem azért szükséges megfizetni, mert ezáltal a két személyes szobák komfortját egyedül élvezheti az utas, hanem mert ezeket, az esetek többségében valóban egy ággyal felszerelt szobákat a szállodák felárral értékesítik utazási irodánk számára. Az egyágyas szobákat a szálláshelyek limitált számban biztosítják nekünk, ezért minden utazásunk esetében csak néhány ilyen szoba áll rendelkezésünkre. Ezek beteltét követően csak azonos nemű utastársítással tudjuk elfogadni egyedül utazó jelentkezését. Bizonyos utazásainkon egyágyas szoba a szálláshely kapacitása miatt egyáltalán nem elérhető. Ebben az esetben egy személyes jelentkezés társítás elfogadásával lehetséges.

Utasbiztosítás

2024. évi utazásainkra az Európai Utazási Biztosító Zrt. által ajánlott EUB TOP BBP utasbiztosítást ajánljuk 710 Ft/fő/nap összegért. A biztosítási termékismertető,  a biztosítási szerződési feltételek, a díjtáblázat a szövegre kattintva elérhetők. Kérésre e-mailben elküldjük neked ezeket a tájékoztatókat. Kérjük utasbiztosítási igényed foglaláskor a jelentkezési lapon jelezd. A biztosítási kötvényt e-mailben küldjük vagy az utazás alatt csoportkísérőnk fogja átadni neked.

Útlemondási (sztornó) biztosítás

2024. évi utazások esetén:
Az általunk szervezett 2024. évi utazásokra az Európai Utazási Biztosító Zrt. útlemondás-biztosítást (sztornó) ajánljuk. A biztosítási termékismertető és a biztosítási szerződési feltételek a szövegre kattintva elérhetők. A sztornó biztosítást minden esetben utazási biztosítással kombináltan ajánljuk, mert így a leggazdaságosabb igényelni. A kombinált (BBP+sztornó) biztosítás díja az utasbiztosítás napi alapdíja + a teljes részvételi díj 2,5%-a. A sztornó biztosítás az alább felsorolt, hivatalos dokumentumokkal igazolt lemondási esetekben 90 vagy 100%-os megtérítést biztosít. Kérjük sztornóbiztosítási igényeteket foglaláskor jelezzétek felénk teljes név és születési dátum megadásával, a biztosítás díját ugyanis az előleggel együtt kell befizetni, később már nincs lehetőség ennek megkötésére. Az utasbiztosítás díját az utazás leírásánál az ,,Ár nem tartalmazza” részen tüntetjük fel. Befizetést követően a biztosítási kötvényt e-mailben küldjük neked. A biztosítás pontos feltételeit tartalmazó tájékoztatók megtalálhatók a jelentkezési lapon. 

Felhívjuk utasaink figyelmét arra a fontos körülményre, hogy az utazás szerződéses határidőn belüli lemondása esetén csak és kizárólag a sztornó biztosítás jelent visszatérítési lehetőséget. Sztornó biztosítás hiányában a részvételi díj visszatérítésére vagy későbbi utazásba történő beszámítására egyáltalán nincs lehetőség, irodánk munkatársai nem mérlegelnek ilyen esetekben és az utazási szerződésünk szerinti kötbér levonásra kerül. A foglalás módosítása és a befizetett előleg vagy teljes részvételi díj beszámítása ugyanazon utazás másik időpontjára vagy másik utazásunkra nem lehetséges.

A sztornó biztosítás a következő esetekre terjed ki és jelent biztosítási védelmet:

  • sürgősségi orvosi ellátást igénylő, előzmények nélküli megbetegedés, baleset;
  • elhalálozás;
  • tűz, elemi kár vagy bűncselekmény által vagyontárgyban okozott kár;
  • személyi okmányok ellopása;
  • munkaviszony megszűnése;
  • házassági per (válás);
  • hatósági, bírósági idézés.

Az önrész 0% ha a biztosítási esemény a Résztvevő (utas) Covid-19 megbetegedése, sürgősségi kórházi fekvőbeteg-gyógykezelése, elhalálozása, vagy a következő típusú baleseti sérülései: csonttörés, szalagszakadás, legalább III.fokú égési sérülés.

Az önrész minden más esetben 10%.

A biztosítás nem terjed ki a következő okok miatt történő lemondásra, vagy útmegszakításra: a szolgáltatás foglalásakor már meglévő betegségek, a foglalást megelőző egy évben már kezelt betegségek, korábbi maradandó egészségkárosodással összefüggő betegségek, pszichiátriai és pszichés megbetegedések.

A biztosítás nem terjed ki akármilyen okból történő lemondásra vagy útmegszakításra, mert vannak korlátozások pl. a következők szerint: a szerződés-kötés napján kizárólag baleset miatt történt lemondásra terjed ki a fedezet. A szolgáltatás foglalásának napját követően megkötött szerződések esetén az első 5 napban csak baleset miatt történt lemondásra terjed ki a fedezet. A terhesség ismertté válása miatt csak akkor szolgáltat a biztosító, ha az a foglalás időpontjában még nem volt ismert, a foglalás a 11. terhességi hetet megelőzően történt, és a biztosítást a foglalás napján kötötték, ha a terhesség a foglaláskor már ismert volt vagy a foglalás a 10. terhességi hetet követően történt, akkor utazásképtelenséget okozó váratlan terhességi komplikációk esetén is csak akkor szolgáltat a biztosító, ha a lefoglalt szolgáltatás vége a 29. terhességi héten belül van. Ha a lefoglalt szolgáltatás igénybevétele zavartalan terhesség mellett is orvosilag ellenjavalt lett volna (pl. a helyszín adottságai, vagy a program baleseti kockázatai miatt), akkor a biztosító kockázatviselése semmilyen terhességgel összefüggő eseményre nem terjed ki. A szolgáltatás nem terjed ki: szenvedélybetegséggel, továbbá gyógyszer-, alkohol-, drog túladagolással vagy elvonással összefüggő esetekre és következményeire és nem vagyoni károkra.

Tudnivalók az autóbuszos utazásról

Programjainkra kipróbált és évek óta bevált személyszállító partnerekkel utazunk. Nagyon fontos számunkra, hogy minőségi, újszerű nyugati típusú autóbuszokkal szállítsuk csoportjainkat. Az autóbuszokon az ülések háttámlái állíthatók. Az autóbuszok jellemzően 49 – 61 fős egyszintes klimatizált járművek. A létszámtól függően fenntartjuk a jogot kisebb és nagyobb méretű autóbuszok indítására is. Emeletes autóbuszt nem indítunk. Az autóbuszok műszaki állapota, a buszvezetők képesítése és gyakorlata számunkra fontos szempont. Felhívjuk a figyelmet arra, hogy autóbuszos partnereink buszain a buszos WC nem használható. A téli hidegben a fagy, nyáron pedig a nagy melegben elszabaduló szagok miatt a buszos WC-k használata nem higiénikus. Az utazás során általában három óránként tudunk megállót tartani, kivétel ez alól a sürgős szükség esete, amely esetben kollégáink segítenek a soron kívüli rövid megálló megtartásában. Megértéseteket köszönjük!

Buszos helyfoglalás

Az utazás indulása előtti napokban ülésrendet készítünk, ez alapján foglalhatjátok majd el helyeiteket a buszon. Az ülésrendet jelentkezési sorrend szerint alakítjuk ki. Minden utazás esetében van lehetőség felár ellenében az autóbuszon fix ülőhely foglalására, 4.000 Ft/fő díj ellenében. Természetesen nem kötelező az üléshely foglalása, ebben az esetben garantáljuk, hogy az egy foglaláshoz tartozó utasok egy helyen fognak ülni. Helyfoglalási igényeteket kérjük már foglaláskor jelezzétek nekünk a jelentkezési lapon. Köszönjük!

Speciális étkezési igény

Utazásaink során a szálláshelyeken a következő étkezési igényeket tudjuk garantálni:

  • gluténmentes
  • laktózmentes
  • cukormentes
  • vegetáriánus

Ettől eltérő egyedi étkezési igényeket, rajtunk kívül álló okokból sajnos nem tudunk garantálni. Kérjük, hogy amennyiben a fentieknek megfelelő kérésed merül fel az étkezést illetően, ezt a jelentkezési lap megjegyzés részén jelezd nekünk. Köszönjük a megértést!

Felszállási helyszínek

Utazásaink Budapestről a BOK Csarnok elől indulnak (1146 Bp. Dózsa György út 1.). A helyszín tömegközlekedéssel egyszerűen és gyorsan megközelíthető az M2 metróval (Puskás Ferenc Stadion metrómegálló). Fizetős parkolási lehetőség a Budapest Sportaréna parkolójában elérhető. Budapesten kívüli felszállás az útvonal mentén, az autópályán található nagyobb pihenőhelyeken lehetséges. Ezekben az esetekben visszafelé úton leszállás az autópálya másik oldalán lehetséges. A felszállási helyszínt kérjük válaszd ki a jelentkezési lap kitöltésekor. A felszállási helyszín az indulást megelőző 7 napon belül nem módosítható.

Kiscsoportos ajánlatok

Irodánknál van lehetőség egyedi ajánlatkérésre is nagyobb baráti társaságok, családok együttes foglalása esetén. Ha megvagytok minimum 10-en, akkor keress minket elérhetőségeink egyikén és kérj kedvezményt a kiválasztott túrára.

Csoportszervezők, iskolák, egyesületek, zárt csoportok

Örömmel várjuk megkeresésed akkor is, ha szervezőként szeretnél velünk kapcsolatba lépni! Vállaljuk nagyobb baráti társaságok, munkahelyi csoportok, egyesületek és iskolai osztályok, évfolyamok utaztatását. A csoportszervezők részére a létszámtól függően ingyenes helyet vagy helyeket biztosítunk. Egy zárt csoport megszervezéséhez minimum 40 fő fizető utas részvétele szükséges. Természetesen ennél kisebb létszám esetén is tudunk nektek utazást szervezni, de olyankor magasabb árakra kell számítanotok. Felhívjuk a figyelmet, hogy külön csoportok részére is csak a honlapunkon meghirdetett utazások foglalhatók.

Referenciák: Kölcsey Ferenc Gimnázium Budapest, Lauder Javne Iskola, Budafoki Erdélyjárók, Szolnok Város Önkormányzata.

Vagyoni biztosíték és hazautaztatási biztosítás az Eurotrip külföldi és belföldi utazásaira

2023. évi utazások: A jogszabályi előírásoknak megfelelően utazási irodánk valamennyi vagyoni biztosítékra vonatkozó előírásnak megfelel. A nemzetközi utazások részvételi díjainak és előlegeinek visszatérítésére forgalomarányosan 28.800.000 Ft-ig, azaz huszonnyolcmillió-nyolcszázezer forintig rendelkezünk érvényes biztosítási szerződéssel az Aegon Magyarország Zrt-vel, amelynek szerződésszáma VBB 104224/195978. A belföldi utazásszervezésre az Aegon Magyarország Zrt-vel rendelkezünk biztosítási szerződéssel 550.000 Ft, azaz ötszázötvenezer forint összegig, amelynek szerződésszáma VBB 101170/190687. Szintén az Aegon Magyarország Zrt. biztosítóval rendelkezünk érvényes biztosítási szerződéssel a hazautaztatás és kényszerű kint tartózkodás finanszírozására szolgáló biztosítékról 2.880.000 Ft-ig, azaz kétmillió-nyolcszáznyolcvanezer forintig terjedő biztosított összeggel, a szerződés (biztosítási kötvény) száma VBB 98407/185730.

 

2024. évi utazások: A jogszabályi előírásoknak megfelelően utazási irodánk valamennyi vagyoni biztosítékra vonatkozó előírásnak megfelel. A nemzetközi és belföldi utazásszervezés esetén a részünkre befizetett részvételi díjak és előlegek visszatérítésére, valamint az utazók hazaszállítására és kényszerű tartózkodás költségeinek fedezésére az Európai Utazási Biztosító Zrt.-vel állunk szerződésben. A biztosítási kötvény száma: KT-KE-1643-20230915. 

A biztosító által nyújtott szolgáltatások:

  • Belföldi utazásszervezői tevékenység vagyoni biztosíték biztosítási összeg: 500.000 Ft, azaz ötszázezer forint;
  • Nemzetközi utazásszervezői tevékenység vagyoni biztosíték biztosítási összeg: 54.000.000 Ft, azaz ötvennégymillió forint;
  • Belföldi utazásszervezői tevékenység utazók hazaszállítására és kényszerű tartózkodás költségeinek fedezésére biztosítási összeg: 100.000 Ft, azaz egyszázezer forint;
  • Nemzetközi utazásszervezői tevékenység utazók hazaszállítására és kényszerű tartózkodás költségeinek fedezésére biztosítási összeg: 5.400.000 Ft, azaz ötmillió-négyszázezer forint.

Minőségi kifogások

Utazásainkat képzett és gyakorlott idegenvezetők kísérik, buszos és szállodai szolgáltató partnereink hosszú évek óta ugyanazok. Ennek ellenére előfordulhat, hogy az utazásod során a kapott szolgáltatással kapcsolatban minőségi kifogásod merül fel. Ilyenkor kérjük, hogy az írásos panaszt a helyszínen felvett és az idegenvezetővel közösen aláírt jegyzőkönyvvel, valamint az esetleges további bizonyítékokkal e-mailben vagy székhelyünkre postai úton juttasd el hozzánk. Mindent elkövetünk, hogy az esetlegesen jogos kifogásodat a lehető legrövidebb idő alatt rendezzük. A panasz ügyintézési határideje harminc nap.